Jak si chránit majetek?

Je logické, že když se nikdo nedívá a je tudíž vhodná příležitost, dostane občas někdo nápad, že by neškodilo si trochu přilepšit. Protože i kdyby měl člověk plat sebevětší, nikdo ho nemá takový, aby se mu něco navíc nehodilo.
A tak si leckdo tu a tam přilepší na svém pracovišti. Pokud je tam k mání něco, co by se dalo využít i pro soukromé účely, případně něco, co tam nikdo nebude postrádat a co může zmizet dříve, než si toho někdo všimne.

nákladní vůz

K profesím, jež jsou v tomto ohledu doslova ideální, patří dejme tomu autodoprava. Vždyť jenom si takového řidiče náklaďáku, kamionu nebo něčeho takového představte. Usedne za volant, vyjede na cesty a rázem sejde všem svým nadřízeným z očí. A nikdo s tím nic nenadělá, protože šoféři jsou tu od toho, aby jezdili, a kdyby museli sedět ve svých vozidlech zaparkovaní v hlídaném areálu své firmy, nebyli by k užitku a nevydělali si ani na slanou vodu.

Takový řidič se svým vozidlem jezdí z místa na místo a plní zadané pracovní úkoly. A občas také ne. Občas si zalenoší nebo je naopak tak jaksi ‚čilý‘ do vlastní kapsy. Protože kdo by ho tam někde na cestě mohl přistihnout, že?
Kdo? No přece GPS sledování a monitoring nákladních vozidel.

Takovýto hlídací systém je pro majitele každé dopravní firmy učiněné terno. Protože i ve chvíli, kdy jsou všichni šoféři z dohledu, jsou tito vlastně více než pod drobnohledem. Oprávněné osobě bohatě stačí být online a ví o všem, co se v souvislosti s jejími vozidly kde šustne. Ví, kde jsou a zda jedou nebo stojí, ví, jak si jejich řidiči počínají, co se stylu jízdy týče, pod kontrolou je třeba i nakládání s pohonnými hmotami a jejich spotřeba, respektive manipulování s jiným firemním majetkem.

náklaďák

Vozidla mohou být sledována v reálném čase po čtyřiadvacet hodin denně, mohou být průběžně optimalizovány jejich jízdní trasy i zadávány další úkoly, jejichž plnění lze takto kontrolovat, šetří se tím síly, jež by bylo nezbytné vynaložit na kdejaké papírování a podobně.
Což může vést v reálu k až třicetiprocentní úspoře na provozních nákladech. A to stojí za to, nemyslíte?

Ohodnoťte příspěvek